יום ראשון, 3 בדצמבר 2017

החבל סביב צווארו של נתניהו מוכן לתלייה - זה עניין של זמן

נתניהו וביטן (מעריב)

אני מודה, לא תיארתי לעצמי ש״צעדת הבושה״ אמש תוביל למבול של מרידות קואליציוניות של הרגע האחרון שמאיימות יותר מתמיד על קואליציית הימין.

זה קרה כאשר כמה פוליטיקאים ממפלגת ״כולנו״ הודיעו כי התנגדו לחוק ההמלצות של ח״כ דודו אמסלם. כך גם חברי כנסת לא מעטים ממפלגת ״הליכוד״, השלטת.

בבוקר, זומן יו״ר הקואליציה דוד ביטן בחשד לשוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים בעת תפקידו כבכיר בעיריית ראשון לציון.

נתניהו מיהר לעשות מהלך פוליטי מבריק, הוא הודיע כי הוא מבקש שחוק ההמלצות לא יחול עליו, ומיד יוזם החוק, ח״כ אמסלם תקף אותו על הבקשה. לא מן הנמנע כי האמירה של אמסלם, התבקשה ע״י אותו נתניהו על מנת להציגו כמתון, שמבקש רק להרגיע את הרוחות, לעומת אמסלם המתלהם שמבקש רק להקצין ולהגביר את הלהבות.

זמנה של הממשלה קצוב, אני נותן לה 30 ימים החל מהיום, ה-3 בדצמבר 2017, לשרוד. אני חושב כי לאור כל המרד הקואליציוני של היממה האחרונה, נתניהו עשוי להכריז על בחירות לכנסת ה-21, שיערכו במרץ-אפריל 2018, וירוץ בתדמית של המתון, אשר התקשורת רודפת, ומנסה להגן על הליכוד מפני אמסלם וביטן הקיצוניים.

הוא יכול ללכת מאוד רחוק, עד כדי כך שידחוק בגלוי במתפקדי הליכוד שלא להצביע לאמסלם וביטן ובכך להביא לכך שלא יבחרו לכנסת ה-21, על מנת, שוב, להציג את עצמו כאיש שמנסה להציל את הליכוד מפניהם. האם הם יסכימו להשפיל את עצמם תמורת מילה טובה של האדון? לא בטוח. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה