יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

מאורעות כסלו

ב-6 בדצמבר 2017, הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום מיוחד על הכרה בירושלים כבירת ישראל.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ברך ואף הגדיל לעשות והשווה את ההכרה בירושלים ע״י הנשיא טראמפ להצהרת בלפור (1917), הקמת המדינה (1948) ושחרור ירושלים (1967).
כמובן, מדובר במסע התחנפות, אבל אולי קצת התחנפות לבלונדיני היושב בבית הלבן לא תזיק לישראל, במיוחד לאחר היחסים המרים בין נתניהו לנשיא הקודם, שנוא נפשה של כל ממשלות ישראל בין השנים 2009-2017, ברק חוסיין אובמה.

בעולם הערבי אף הכריזו על ״3 ימים זעם״ (ובימים הרגילים, הם מאוד שקטים ולא זועמים...). הרשות הפלסטינית הצהירה כי ארצות הברית סיימה את תפקידה כמתווכת בין ישראל לפלסטינים. החמאס הכריז על איתיפאדה חדשה. ארדואן איים על ניתוק היחסים עם ישראל. גם מדינות אשר נחשבות לבעלות ברית של ארה״ב (מצרים ומדינות המפרץ ובראשן סעודיה) גינו את ההחלטה של טראמפ, אך באיפוק יתר. ירדן, שגם היא בעלת ברית של ארה״ב, יצאה מגדרה ותקפה מכל כוחה את ההחלטה. עיראק, מעין בעלת ברית צבאית של ארה״ב, גינתה גם היא את ההחלטה, בגינוי שהוא בין ריאד לעמאן. הגינוי היה תקיף יותר מריאד, אך קצת פחות תקיף מהגינוי אשר יצא מהארמון בעמאן. איראן, סוריה ולבנון המשיכו בשלהן וגינו בחריפות את ההחלטה. מדינות צפון אפריקה, גינו גם הן את ההחלטה, באופן שהוא בין עמאן לטהרן.

מדינות אירופה ובראשן צרפת, הוכיחו שוב את היותן הצבועות התמידיות. צרפת הייתה המדינה האירופאית היחידה שגינתה באופן מובהק את החלטת טראמפ ושרת החוץ של האיחוד האירופאי, פדריקה מוגריני גינתה גם היא את ההחלטה בתוקף ״החוק הבינלאומי״. כמו כן, האיחוד האירופי לא גינה את ההחלטה באופן רשמי, עקב התנגדות של הונגריה וצ׳כיה לגינוי. צ׳כיה אף גיבתה את המהלך והצהירה כי היא מכירה בירושלים המערבית כבירת ישראל.

האו״ם אמנם גם הוא לא גינה את ההחלטה באופן רשמי, אך מזכ״ל האו״ם גוטראש הסתייג מההחלטה בטענות דומות של אלו של מוגריני ומועצת האו״ם כינסה דיון דחוף על מנת לדון בהחלטה. בדיון זה, או שנפלטה או שנאמרה בכוונה, אמירה ע״י שגרירת ארה״ב באו״ם, ניקי היילי כי תגובת הפלסטינים מוכיחה כי אינם פרטנר.

עכשיו, נפסיק להתחשב בתגובות להצהרות. מה היה כאן? האם לא ידוע לאזרחי ישראל כי ירושלים היא בירת מדינת ישראל גם דה יורה וגם דה פקטו? רוב מוסדות השלטון ממוקמים בירושלים, כולל בית הנשיא ומשרד ראש הממשלה.

טראמפ בחר להכיר באמת - ירושלים בירת ישראל. הגינויים וההסתייגויות מצד רוב מדינות העולם, היו גינויים שקרניים. גינויים, אשר ידעו כי הם מבוססים על שקר. על מציאות שקרית.

ב-29 בנובמבר 1947, התקבלה באו״ם תכנית החלוקה לפיה תוקם מדינה יהודית ומדינה פלסטינית בארץ ישראל. ירושלים, באותה תכנית הייתה אמורה להיות עיר בינלאומית. כלומר, כוחות האו״ם ישלטו בירושלים.

כאמור, הציונים ובראשם דוד בן גוריון ז״ל קיבלו את ההחלטה, ואלו הפלסטינים דחו אותה ואף פתחו במלחמה, אשר כונתה לימים, בישראל, ״מלחמת העצמאות״.

ההחלטה לא התקבלה, אין לה שום תוקף. גם ע״פ החלטה זו היא אמורה הייתה שלא להיות פלסטינית. אז מדוע, רוב מנהיגי העולם בוחרים שלחיות בשקר. הם יודעים שזה שקר. אזרחיהם, הזועמים, יודעים כי זה שקר. הם שקרנים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה