יום ראשון, 24 בדצמבר 2017

נתניהו בגסיסה פוליטית, הוא יוצא למלחמה האחרונה ומוביל אותנו לניצנים של מלחמת אזרחים

נתניהו בכנס הליכוד בכפר המכביה

מי שצפה בנאומו בשבוע שעבר של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו בטקס הדלקת נר שמיני עם חברי הליכוד בכפר המכביה ראה כי נתניהו איבד עשתונות. הוא איבד את עצמו לדעת. החשיבה שלו הלכה לעזעזאל והוא יוצא למלחמה. המלחמה האחרונה. המלחמה של להיות או לחדול. נתניהו לא יצא לאף מלחמה בעת כהונתו (מבלי להחשיב מבצעים כמובן), וכעת הוא יוצא למלחמה. מלחמה בלי טנקים, לפחות לא כרגע. מלחמה שבמקום החיילים שלה הוא יהיה הרמטכ״ל, עורכי דינו הגנרלים ואנשים כמו רגב, ביטן, אמסלם, בוקר ותומכיו הם החיילים. אל מול מי נלחמים? משטרת ישראל, בג״ץ, צמרת צה״ל, השמאל, האופוזיציה וכל השאר, ה״עוכרי ישראל״.

שיהיה לכם ברור, המלחמה הזו כרגע היא מלחמה קרה, לא חמה. בלי דם. אבל היא יכולה להוביל מאוד בקלות למלחמת אזרחים. הציבור הימני, בראשם תומכי הליכוד  ונתניהו נגד השמאל והמרכז השפוי בישראל בעזרה של השפויים בצה״ל ושלטון החוק. כאשר נתניהו נעזר גם באלאור עזריה כמובן. כי הוא יצטרך ״עוכרי ישראל רבים״, בשביל שעזריה יחוש ״סכנה על חייו״ וירה בהם מתוך ״פחד״... ואז, בתום מלחמת האזרחים, כשפושעי בלפור יעמדו לדין, אחד-אחד, הם יגידו במשפט כי הם לא שיערו. וזה ״לא נכון להאשים את כל הימין״ וזו ״עלילת דם״. כי יירצחו פה כמה ״עוכרי ישראל״.

אמש, בהפגנה נגד השחיתות בשדרות רוטשילד היה ״מיצג״ של גיליוטינה. הליכוד וכל הימנים צעקו: ״הסתה״. נכון, זה הסתה. ומי שהניף את הגיליוטינה מקרטון הזו, צריך להיענש. אבל כאשר כרזות דומות ואף קשות הרבה יותר משותפות ע״י אותו ציבור תומכים. בהווה - על הנשיא ריבלין. בעבר - על יצחק רבין. שרי הליכוד טוענים כי זו לא הסתה. וכשהייתה הסתה קשה נגד ריבלין, נתניהו הסתייג בחצי חיוך מההסתה, והוסיף בצחוק קל של נזיפה בילד: ״מותר לבקר״.

הדבר הזה יוביל את מדינת ישראל לאבדון. מחריבה יהיה בנימין נתניהו. מדינת ישראל הנוכחית לא תגיע ל-100 שנה כמו חזון נתניהו, גם לא 80 שנה כמו החשמונאים, אולי, מקסימום - 70 שנה. וכשזה יקרה, תומכיו הנלהבים של נתניהו יצטרכו לשנן: מביבי ״מלך ישראל״ לביבי ״מחרב ישראל״. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה