יום שישי, 29 בדצמבר 2017

הצעדים הבאים המומלצים לארצות הברית כתגובה לפלסטינים

אין ספק כי הדיווחים שהבית הלבן פועל להדיח את הנשיא עבאס ולהחליפו בפוליטיקאי פרו-אמריקאי פלסטיני אחר הם ריאליים. אז, מה הצעדים שאני ממליץ לארצות הברית לעשות כתגובה לפלסטינים:

1. הבית הלבן עשה נכון כשדחה את ביקור הסגן פנס בישראל וברשות שהיה אמור להתקיים לפני כשבוע וחצי, על מנת להגיע לפגישה עם נתניהו יותר מוכנים. לפגישה לא נקבע מועד חלופי מדוייק, אך אני משער כי היא תיהיה תוך שבועיים.

2. הבית הלבן עשה גם נכון כשבחר שלא להציג כרגע תכנית מדינית, לכל הפחות עד תום הסערה. זאת, משום שבמידה ויציג כעת תכנית, שככל הנראה תיהיה פרו-ישראלית יותר מקודמותיה, היא תידחה על הסף על ידי הפלסטינים, שכבר הבהירו שהם לא מעוניינים יותר בתיווך אמריקני.

3. האמירה של שגריר ארה״ב בישראל, דיוויד פרידמן לפיה ״התגובה הפלסטינית לטראמפ היא מכוערת ואנטישמית״, היא מיותרת ועדיף היה כי היא לא הייתה נאמרת. בשביל מה להלהיט את הרוחות עוד יותר? זה כמו ש-2:3 מהשדה נשרף, אז פרידמן מנסה לשרוף את השליש הנותר. רואים כאן חוסר ניסיון מובהק. זה קורה כאשר ממנים אדם לתפקיד מאוד חשוב אך ורק בגלל מקורבותו למנהלו.

4. על ארה״ב כרגע שלא להתייחס לשום הצהרה פלסטינית, כאילו הפלסטינים לא קיימים. גם לא לאיים. פשוט לא להגיב.

זאת, משום שכל תגובה אמריקנית משחקת לידיהם של הפלסטינים, אשר מחמוד עבאס מעוניין בסערה עם קץ שלטונו ארוך הימים המתקרב, ולהעביר את התיווך באופן סופי, כפי שכתבתי במאמרי לפני 4 ימים, לידי צרפת או רוסיה. לפני זמן קצר ראיתי כי הוא גם שוקל לפנות לסין.

5. על נתניהו להצהיר כי הוא לא יסכים לשום תיווך אשר הוא לא אמריקני, מחשש שיהיה לא נייטרלי.

6. עדיף שאם כבר בבית הלבן רוצים להצהיר, שאלו שיצהירו יהיו דיפלומטים בעלי ניסיון ולא אנשים דוגמת פרידמן, שכל שטות שהם פולטים היא סכנה.

7. יש לנהוג באחריות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה