יום ראשון, 31 בדצמבר 2017

מנהיגי השנה בעולם - 2017

1. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא ללא ספק איש השנה שוב. המנהיג החזק בעולם, לפחות מבחינת השפעה כך התברר, אפילו יותר מטראמפ. זה התחיל מההתערבות הרוסית במס׳ בחירות ברחבי העולם, ועד הבסת דאעש בסוריה והתייצבות עוד יותר של הנשיא אסד.

2. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ
לחלקים אולי זו תיהיה הפתעה, אבל דונלד טראמפ מגיע ״רק״ למקום השני. האיש שהחל את השנה עם השבעה לנשיא ארצות הברית ה-45 לאחר ניצחון מדהים על הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות, הפגין שרירים והתנהג אף בבריונות השנה. הוא ללא ספק אדם משפיע מאוד.

3.  נשיא סין שי ג׳ינפינג
האיש שהוביל את ארצו חזרה להיות מעצמת עולם בלתי מעורערת, ואף יש החוזים לה שתוך כמה שנים בודדות היה תיהיה המעצמה הגדולה בעולם, מסיים את השנה במקום השלישי והמכובד עם הרבה מקום לשיפור בשנים הבאות.

4. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אאל סעוד
 יורש העצר הסעודי, שמונה ביוני השנה לתפקידו לאחר שקודמו בתפקיד הודח בבושת פנים, הצליח לשנות הרבה דברים בתוך הממלכה המוסלמית הגדולה בעולם. הוא ביטל איסורים כגון האיסור על נשים לנהוג ונלחם הרבה בשחיתות, כל זה בשישה חודשים בלבד. כמו כן, נראה כי הוא מוביל את ארצו לעבר מודרניזציה.

5. שליט קוריאה הצפונית קים ג׳ונג און
שליט קוריאה הצפונית, הדיקטטור האכזרי בעולם, קים ג׳ונג און מסיים את השנה במקום החמישי בדירוג. והכל, עקב איומים נועזים על מדינה גדולה וחזקה כגון ארה״ב. ניכר, כי ג׳ונג-און הפך את קוריאה הצפונית מעוד מדינת עולם שלישית דיקטטורית למדינה דיקטטורית שכולם מדברים עליה. לרע, אבל בכל זאת מדברים עליה.





ישראל

1. אביחי מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הפך מעוד פקיד ממשלתי, שלא הרבה יודעים מי הוא לבין האנשים המדוברים והשנויים במחלוקת במדינת ישראל. כל זאת, כאשר הוא צפוי תוך חודש להכריע בעניין התיקים של בנימין נתניהו.

2. אבי גבאי
יו״ר מפלגת העבודה אבי גבאי הוא ללא ספק סנסצית השנה במדינת ישראל. משר להגנת הסביבה בממשלת נתניהו, למועמד עם סיכויים מועטים בפריימריז, ליו״ר מפלגת העבודה. זוהי שנת גבאי. 

3. בנימין נתניהו
זו הייתה שנה לא טובה לבנימין נתניהו. פתיחת חקירת 1000 ו-2000, הפגנות ענק כנגדו. ניכר כי ימיו בשלטון ספורים. 

4. דוד ביטן
אם היה איש השנה בתקשורת - זה היה ביטן. יו״ר הקואליציה הקשוח, האיש הכל יכול, היה באמת כל יכול, עד שלפני כשבוע וחצי התפטר מתפקידו כיו״ר הקואליציה בעקבות החשד לשחיתות מצדו. 

5. אלדד יניב
האדם אשר הפך לפנים של ההפגנות נגד השחיתות, החל מההפגנות בפתח תקווה ועד ההפגנות כיום בשדרות רוטשילד. ניכר בו מנהיג כריזמטי אשר מצליח לסחוף אחריו עשרות אלפי אנשים, אם לא מאות אלפי אנשים לרחובות על מנת להפגין נגד השחיתות. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה