יום רביעי, 20 בספטמבר 2017

אותה גברת בשינוי אדרת. הרבה תשבוחות עצמיות, הרבה איראן אך בשונה מן הפעם הקודם אין אזכור לסכסוך הישראלי-פלשתיני

בנימין נתניהו בנאומו היום באו״ם, 19 בספטמבר 2017

אותה גברת בשינוי אדרת: הנושא אותו נושא, המסר הנו אותו מסר. איראן, איראן ושוב איראן. והגימיק חי וקיים. ישנו גימיק חדש=משפט בפרסית לעם האירני. זה היה נאומו של נתניהו.
נתניהו שבח הרבה בנאומו את ישראל ואת הקו המדיני שהוא מוביל, את הישיגיה של ישראל וגם את נאומו ״האמיץ״ של טראמפ, כמה שעות קודם לכן, על אותה במה, בו איים טראמפ להשמיד את צפון קוריאה וכינה את הסכם הגרעין ״בושה לארצות הברית״. נתניהו תקף שוב את האו״ם בחריפות ועוד. וכמובן, תקף את איראן, איך אפשר בלי. הוא התייחס להסכם הגרעין גם הוא ואמר כי יש לבטלו או לתקנו. הוא פנה לאייתולה של איראן חמינאי באיום וגם הגדיר את העם האירני ״לא איובים״. אך, כמעט אף אחד לא שם לב, כמו טראמפ, 0 אזכורים לסכסוך הישראלי-פלשתיני או למחמוד עבאס. אזכור לעולם הערבי, לנשיא מצרים א-סיסי עמו נפגש נתניהו יום קודם לכן. אבל 0 אזכורים לפלשתינים. או לחמאס. אם אינני טועה, גם 0 אזכורים לדאעש. כן יש אזכור לחיזבאללה בהקשר של איראן. אך יותר איראן מתמיד, פחות פלשתינים, פחות חמאס, פחות דאעש, פחות ג׳יאהד. קצת קשה לדעת למה נתניהו בשונה מנאומיו האחרונים באו״ם, לא התייחס כלל לסוגייה הפלשתינית וכך היה נראה גם בפגישתו עם טראמפ אמש בניו יורק, בה היה נראה מובך מעט כאשר טראמפ פתח בסוגייה הפלשתינית. את זה, ימים יגידו.

נאום טראמפ: לא פוליטיקלי-קורט, כן תקיפות
טראמפ בנאומו הראשון באו״ם. 19 בספטמבר 2017


נאומו הראשון של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ היום זכה לתשבוחות, בין השאר מצד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, אך גם לא מעט ביקורות מצד נשיא צרפת, עמנואל מקרון שטען כי ״הסכם הגרעין טוב״ ונשיא טורקיה רג׳יפ טאיפ ארדואן אשר גינה את דבריו של טראמפ נגד איראן.
אז מה אמר טראמפ? טראמפ טען כי הסכם הגרעין רע והוא ״בושה לארצות הברית״. הוא אמר כי במידת הצורך, ארצות הברית תשמיד את צפון קוריאה והוסיף עוד שלל משפטים חריפים ומאיימים נגד איראן וצפון קוריאה, וכן תקף שוב את אסד על התקיפה הכימית באידליב לפני כמספר חודשים. הוא לא התייחס כלל לסין או לרוסיה. אגב.
אפשר להיות מתומכיו של טראמפ ואפשר להיות ממתנגדיו של טראמפ, נאומו של טראמפ הוא אמיץ ביותר. הוא מאיים בהשמדת צפון קוריאה, אמר שמנהיגה קים ג׳ונג און ״יצא למשימת התאבדות״, מתח ביקורת חריפה על הסכם הגרעין ועל אסד ויצא כמעט מכל הקונצנזוסים של המערב. במיוחד בנושא איראן, שם הרגיז לא מעט את צרפת, שנשיאה החדש, מקרון, תקף את טראמפ בבוטות יש לומר על דבריו. טראמפ גם לא הזכיר את נאט״ו או האיחוד האירופי וזה אומר משהו על יחסיו אליהם. רוסיה, אשר כמעט תמיד, אובמה היה יוצא כנגדה לא הייתה מוזכרת בנאומו של טראמפ, לא בהקשר האירני ולא בהקשר הסורי וגם זה אומר דבר או שניים על היחס של טראמפ לרוסיה. טראמפ האשים את איראן גם בטרור. טראמפ אדם שבאופן כללי הוא לא בקונצנזוס, אף פעם לא. לא מפתיע כי הוא נאם נאום שכזה. תוקפני. לא פוליטיקלי-קורטקט. מאיים והעיקר - אמריקה פירסט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה