יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

לקראת נאום נתניהו בעצרת האו״ם - הנושא וחשיבות הנאום מבחינת נתניהו עצמו

נתניהו בנאומו האחרון בעצרת האו״ם, 22 בספטמבר 2016



הסכם הגרעין עבר, נחתם, לא הושלם. איראן, באה לעולם מתוך המהפכה האסלאמית במדינה נגד שלטון המלוכה של השאה.
שיהיה ברור לכולם, הסכם הגרעין לא עומד להתבטל. נתניהו יודע את זה. הוא לא מודה בכך, אך הוא יודע. טראמפ אמנם אומר ואני מאמין לו כי הוא חושב שהסכם הגרעין רע, אבל הוא לא יכול לבטל את ההסכם. בהסכם הגרעין, או בשמו האחר ״הסכם המעצמות״, חתומות עוד מספר מעצמות עולמיות כגון רוסיה, צרפת, בריטניה, גרמניה וסין. כך שהסכם הגרעין - לא יובטל.

אני מציע לנתניהו, להתמקד בדבר אחר גם במסיבות העיתונאים, גם אם יצטרך לבקר את דונלד טראמפ. מותר לו. להתמקד בניסיון האירני המתמשך להשתלט בעזרת קבוצות אתניות שיעיות במדינות ערביות כגון סוריה, לבנון ותימן, על מדינות אלו. בלבנון, זהו החיזבאללה אשר משרת בגלוי את איראן ונתמך על ידיה, צבאית, כלכלית ודיפלומטית. המורדים החות׳ים בתימן, אשר נתמכים ע״י איראן גם הם בגלוי, צבאית וכלכלית. וכמובן בסוריה, שם צבא איראן ממש פועל בכוחות עצמו בשטחיה ומסייע לבשאר אל-אסד, הרודן הסורי במלחמת האזרחים. אך, החות׳ים בתימן לא ממש מאיימים על ישראל, עקב המרחק. האיום, אשר נועד להיות איום ממשי על ישראל, הוא חיזבאללה בלבנון.

חיזבאללה אשר נוסד בשנת 1982, נתמך מהרגע הראשון ע״י איראן וכן, הוקם על ידה. במלחמת לבנון הראשונה, שבשנתה הוא קם, הוא לא ממש הספיק להראות את יכולותיו, כאשר הוא היה ארגון צעיר וחלש למדי. עם הנסיגה הישראלית מדרום לבנון בשנת 2000, חיזבאללה החל לצבור עוד כוח, השתלט על עוד שטחים בלבנון, שבפועל היא מדינה שמאז מלחמת האזרחים בה היא אנרכיה לא רשמית ומימיה הראשונים היא בסיס לארגוני טרור ערביים. במלחמת לבנון השנייה, בשנת 2006, חיזבאללה אכן הראה את כוחו ונתן מאבק גדול לישראל, מאבק שלא ראתה כמותו מאז מלחמת יום הכיפורים בשנת 1972. עדיין חיזבאללה קיים, והוא חזק יותר ומאיים יותר, וכן, גם אוחז יותר בלבנון.

כעת, הצבא האירני, אשר תומך בצבא סוריה של אסד בסוריה, מפציץ יחד עם רוסיה את המורדים מכל עבר, מחסל אותם, הודף אותם ומתקדם. בחודשיים האחרונים, הוא נמצא יחסית מאוד קרוב לגבול סוריה-ישראל, דבר אשר יוצר כמעט רצף יבשתי. איראן-עיראק-סוריה-לבנון. בזה, נתניהו ייתמקד, כמו שהוא התמקד על הגרעין האירני במשך יותר משש שנים שלמות. זה מסוכן לישראל. חובת ישראל לגרום לגירוש או לכל הפחות לנסיגת איראן למרחק הביטחוני טוב לישראל מהגבול. זאת, לאחר פגישה שהייתה כולה כישלון, בין נתניהו לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בסוצ׳י שברוסיה, בחודש שעבר. שבה, לא הושג שום כלום על הזזת איראן מעמדתה הנוכחית ליד הגבול הישראלי-סורי, שעשוי להפוך עוד מעט לגבול ישראלי-איראני.

הצבא האיראני בסוריה

בנימין נתניהו, ייצטרך לתת הצגה מהלכת בנאום הזה כדי להשלים את היותו הכוכב הישראלי של האו״ם, ככל הנראה. לא ברור מה יעלה בגורל החקירות בעניינו, אם יחזיק עד ספטמבר 2018 או אולי אפילו עד ספטמבר 2019 ויספיק לתת עוד שני נאומים באו״ם עד הבחירות הבאות בנובמבר 2019.
ניכר, כי ישנן התפתחויות בחקירות נתניהו ולכן הסיכוי להעמידו לדין הולך וגובר וכך גם הסיכוי לסיום תפקידו בקרוב. בכל מקרה, כל אחד צריך להודות: נתניהו הוא הנואם הישראלי באו״ם המוצלח ביותר בהיסטוריה. וכן, הוא אפילו הצליח לעקוף את חיים הרצוג ונואמים טובים אחרים. אמנם ללא רגש, בנאומיו קרי הרוח. הלא סוחפים בצורה אישית. וכאשר אם הם סוחפים אז הם מלהיבים רק חצי מהמפה הפוליטית בישראל, אם בכלל. נאומיו מדוייקים, חדים, מעבירים מסר. טובים.
נתניהו בכנס התמיכה של הליכוד בו. אוגוסט 2017

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה