יום ראשון, 6 בנובמבר 2016

הבחירות לנשיאות ארה"ב: עוד יומיים. כתבה בבלוג מה-6 בנובמבר 2016

 הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בעימות השלישי
עוד יומיים בלבד יערכו הבחירות לנשיאות ארה"ב שבהן ייבחר הנשיא או הנשיאה ה-45 של ארצות הברית.
ביום שלישי העם האמריקני יפקוד את הקלפיות ויצטרך לבחור במועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ ובסגנו מייק פנס או במועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון ובסגנה טים קיין.
אני עוקב אחר הבחירות לנשיאות ארה"ב החל מספטמבר 2015, כבר 14 חודשים.
תחילה, דונלד טראמפ היה נראה כמועמד 'מצחיק' שיפרוש עם תחילת הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית והאמריקנים זכרו אותו כ"ההוא מהמתמחה".
טראמפ גם סיפק שלל אמירות פוגעניות כנגד נשים, שחורים, היספאנים, מוסלמים ונכים. האמירות הללו אומנם גרמו לו לאבד תומכים אך גם להביא את רוב תומכיו. תומכי טראמפ, ברובם הם אנשים אנטי-ממסדיים אשר מאסו בשלטון הדמוקרטי או לחילופין ברפובליקני הקלאסי ורצו מועמד אשר אומר את עמדתו באופן ברור, גם כשהיא נשמעת לא טוב.
לפני הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית חשבו רבים שהסנאטור מרקו רוביו (אדם שרוב האנשים הספיקו לשכוח) יהיה זה שיזכה במועמדות הרפובליקנית לנשיאות או טד קרוז. אבל אף אחד לא האמין שהוא ייבחר למועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב 2016 ואף יצליח להיות צמוד ביותר להילרי קלינטון, בעלת הניסיון העשיר בפוליטיקה ואף להצליח לעקוף אותה בסקרים.
ביולי 2016, הורה ראש הבולשת האמריקנית לפתוח בחקירה כנגד הילרי קלינטון עקב פרשת המיילים. החקירה הסתיימה כעבור ימים אחדים בגלל "ראיות שלא מספיקות כדי להביא לכתב אישום" לטענת הבולשת האמריקנית, אך ראש הבולשת האמריקנית, ג'יימס קומי כינה את פרשת המיילים, אז "חמורה ביותר".
באוקטובר היה נראה שטראמפ בדרך לתבוסה, בעיקר בגלל ההקלטות בהן טראמפ נשמע מתבטא בצורה בוטה כנגד נשים וטענות של נשים, לפיהן הטריד אותן מינית. קלינטון כבר הובילה באמצע חודש אוקטובר בפער של כ-12%.
ואז, בסוף חודש אוקטובר, החודש המפתיע ביותר בבחירות עד כה, חזרה פרשת המיילים לכותרות לאחר שג'יימס קומי, ראש הבולשת האמריקנית הורה לחדש את החקירה נגד קלינטון ולבדוק 650 אלף מיילים.
דרך אגב, ג'יימס קומי הוא תומך המפלגה הרפובליקנית אך מונה בשנת 2013, לכהונה בת 8 שנים, לראש הבולשת האמריקנית ע"י הנשיא היוצא ברק חוסיין אובמה.
היום, ה-6 בנובמבר 2016, יומיים לבחירות, דונלד ג' טראמפ, האיש הנלעג, האיש והשיער הבלונדיני, קרוב מתמיד להפתעת השנה (יותר מהברקזיט של הבריטים) ולניצחון אדיר על הילרי רודהם קלינטון.
כמובן שדרכו של טראמפ להשגת 270 אלקטורים עוד ארוכה. בסקר שפורסם היום מפת האלקטורים היא 259 אלקטורים להילרי קלינטון ו161 לדונלד טראמפ, אך נרשמת עלייה במספר האלקטורים לדונלד טראמפ שזקוק לניצחון בכל המדינות המתנדנדות כדי להיכנס לבית הלבן בינואר 2017.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה