יום שני, 7 בנובמבר 2016

הבחירות בארה"ב מחר. פורסם ב-7 בנובמבר 2016.

הילרי קלינטון ושחקן הכדורסל לברון ג'יימס. היום.
אתמול בלילה, שעה קלה לאחר שכתבתי את מאמרי הקודם אשר פורסם אמש, יצאה הבולשת האמריקנית בהודעה דרמטית: "הילרי קלינטון לא תועמד לדין" נכתב.
מדוע?.
"אין מספיק הוכחות (שוב) כדי להעמידה לדין".
זאת איננה ההודעה שפורסמה ביולי 2016 בעת סגירת החקירה נגד הילרי קלינטון אלא הודעת סגירת החקירה נגד הילרי קלינטון אמש.
ובכן ידידי מהבולשת האמריקנית, אין אפשר לחקור 650 אלף מיילים בשמונה ימים בלבד ולכן החקירה נגד קלינטון, אלמלא הייתה נסגרת אתמול, הייתה נמשכת עוד מספר חודשים.
וודאי, שמסוכן למנות נשיא/ת ארצות הברית תחת חקירה.
אני משוכנע, שהבולשת האמריקנית החליטה "לסגור את החקירה נגד הילרי קלינטון" במרכאות אך עדיין להשאירה פתוחה.
הם לא הצליחו לעבור על 650 אלף מיילים בשמונה ימים ולכן אין כלל סיכוי שהם הגיעו כל כך מהר למסקנה שהילרי קלינטון איננה אשמה.
אז מדוע הם החליטו לסגור את החקירה נגדה?.
בשביל להרגיע את האווירה שלפני הבחירות.
שלא היווצר מצב חסר תקדים שתיבחר נשיאה תחת חקירה.
אך בו זמנית הם יבדקו את המיילים שלה ויגיעו למסקנות אפילו בחודש-חודשיים הקרובים.
ע"פ החוקה האמריקנית, יכולים להדיח נשיא/ה אך ורק אם הוא מואשם בפלילים, לעומת מדינת ישראל שבה הכנסת יכולה להדיח את ראש הממשלה המכהן בעזרת הצעת אי אמון בממשלה.
למשל: בשנת 1990, השר שמעון פרס כרת ברית עם המפלגות החרדיות ובראשן ש"ס שהיו אז בממשלה בכך שיצביעו בעד הצעת אי האמון בממשלת יצחק שמיר. תרגיל זה נפל לבסוף לאחר שחברי הסיעות החרדיות נעדרו מן מליאת הכנסת בעת ההצבעה והתרגיל הנ"ל כונה "התרגיל המסריח".
בשביל להפיל ממשלה בהצעת אי אמון צריכים בישראל רוב של כ-61 תומכים בהצעה. אפילו עם יש רוב של תומכים בהצעה (למשל 55 תומכים מן האופוזיציה ו54 מתנגדים מן הקואליציה) אך מספר התומכים לא עובר את רף 61 חברי הכנסת התומכים ההצעה לא עוברת.
ובכן, נחזור לבחירות בארה"ב. במידה וקלינטון תואשם בפלילים בזמן כהונתה היא תודח או לחילופין תבחר להתפטר כמו שעשה הנשיא ניקסון שבחר להתפטר מתפקידו עקב פרשת "ווטגרייט" כי אחרת היה מודח מתפקידו.
בימים האחרונים מזמינה קלינטון ידוענים לעצרותיה, בפעם האחרונה זה היה שחקן הכדורסל לברון ג'יימס אשר תומך בה.
מה שמצחיק כאן זה שדונלד טראמפ מבלי להביא ידוענים לעצרותיו הוא מצליח להביא יותר קהל לעצרותיו לעומת הילרי קלינטון שעם הידוענים הרבים הללו היא מביאה פחות אנשים לעצרותיה.
הילרי קלינטון בירידה מתמשכת בסקרים. מאז העלייה בשבוע האחרון באה גם הירידה.
מפת האלקטורים המעודכנת היא שיש לדונלד טראמפ 180 אלקטורים (צריכים 270 אלקטורים לפחות כדי לנצח) ואלו להילרי קלינטון 207 אלקטורים כאשר הילרי קלינטון הובילה כבר על טראמפ בהפרש של למעלה ממאה-שלושים אלקטורים.
עכשיו, אפשר כבר לומר, הכל פתוח לגמרי.
רוב המדינות המתנדנדות כנראה ילכו לטראמפ כאשר בפלורידה יש שוויון ובפנסילבניה יש יתרון קל לקלינטון.
קלינטון עכשיו לא צריכה לנצח במדינה אחת, גם לא 2 מדינות (היא תפסיד אפילו אם היא תנצח בפלורידה אשר שווה 29 אלקטורים ובפנסילבניה אשר שווה 20 אלקטורים).
אם טראמפ ימשיך להיות במומנטום - הוא בדרך לניצחון אדיר על קלינטון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה