יום שלישי, 1 במאי 2018

נאום נתניהו - פייק שואו

אמש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הכניס לחרדה בת כמה שעות מיליוני ישראלים, כאשר הכריז כי הוא הולך לחשוף מסמכים סודיים אשר מוכיחים את הפעילות האיראנית בנושא הגרעין. היו ספקולציות מצד לא מעט אנשים ואישי ציבור כי נתניהו יודיע על פתיחה במלחמה נגד איראן. חבר הכנסת צחי הנגבי מהליכוד הצהיר בראיון אמש: ״אנחנו נמנע את התבססות איראן בסוריה, בכל מחיר ולא נתחשב במחיר״. וזאת בניגוד למה שהיה עם לבנון, לדבריו.

נאומו של נתניהו היה הצגה, בפועל. נתניהו דיבר במשך זמן רב באנגלית, על מנת שהעולם יבין את המסר והציג מצגת נהדרת.

הנאום נועד, ככל הנראה, לשכנע את המשוכנעים ולהביא לכך שהנשיא טראמפ יחליט ב-12 במאי 2018 על ביטול הסכם הגרעין.

אך, יש חור אחד בנאום. וחור לא קטן.

החשיפה אמנם מוכיחה את השקרנות האיראנית במשך שנים רבות כאשר הם טענו במשך תקופה מסוימת כי הם לא מפתחים נשק גרעיני, ולאחר מכן הם הצהירו כי הם מפתחים אותו למטרות אזרחיות בלבד.

החשיפה גם מוכיחה כי האיראנים אכן פיתחו נשק גרעיני, דבר שהיה ידוע לכל.

אך, לא הוכיחה כי הם המשיכו לפתח נשק גרעיני אחרי 2015. כלומר, לא נמצאה הוכחה להפרת ההסכם מצדם. לכן, האירופאים סביר להניח יידחו את החשיפה בביטול והרוסים והסינים  אפילו לא התעניינו בחשיפה המרעישה.

החשיפה אפילו יכולה לפעול כנגד עמדת ישראל בנושא הסכם הגרעין. מעתה, האיראנים יכולים לטעון כי גם המוסד המבריק, אשר יכולותיו כבירות, אינו מצא הוכחה לכך שהם פיתחו נשק גרעיני אחרי 2015 ולכן זו הוכחה לאי הפרת ההסכם מצדם, וכי ההסכם טוב מאוד.

אך, טראמפ נראה נחוש בדעתו לקיים את הבטחת הבחירות שלו ו״לקרוע את ההסכם לגזרים״. לכן, בסבירות גבוהה הוא יבטל את ההסכם ביום שבת ה-12 במאי 2018. גם אם לא ייקרע אותו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה