יום שלישי, 16 בינואר 2018

תחזית לזמן הקרוב: על נתניהו וקלטות בנו, המו׳״מ בין ישראל לפלסטינים ונאום יחרב ביתך של מחמוד עבאס

נתחיל לפי סדר האירועים,
ראשית, פרשת ההקלטות הלוהטות של יאיר נתניהו.
בשבוע שעבר שודרו הקלטות של בנו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, מקיץ 2015. בהקלטות נשמע יאיר נתניהו מדבר בנבזיות ובשוביניסטיות כלפי נשים, אחרי שיצא ממועדון חשפנות. זאת, כאשר הוא נוסע עם חבריו, אחד מהם הוא בנו של קובי מימון, ברכב שרד עם מאבטחים. למרות, המלצת השב״כ שלא להביא לו ולאחיו, אבנר, מאבטחים.

מעבר לדיבור הנבזי כלפי נשים, דווקא אמירה אחרת בהקלטה היא הכי משמעותית כאן. והיא, מפי יאיר נתניהו, כאמור בנו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו - ״אחי, אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, אתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל״. הדגש הוא מכוון. כאמור, קיץ 2015 זאת תקופת הדיון הציבורי על מתווה הגז. כאשר, קובי מימון, הוא שחקן מרכזי במתווה זה. כזכור, בנו של מימון נמצא במכונית המשוריינת יחד עם יאיר ויאיר אמר לו את הדברים שציטטתי כאן. אני חושב כי צריך לחקור באופן מיידי את בנימין נתניהו על קשריו עם קובי מימון. האם באמת נתניהו ״סידר לאבא שלך (קובי מימון) 20 מיליארד דולר״? כי הרי לא מדובר בכסף אישי של נתניהו, מדובר בכספי משלם המיסים. בגז של מדינת ישראל. והנה נפתחה לה חקירת תיק 5000, ברכותיי ביבי! אני אשלח את הברכות עד להודו ולמודי!

הנושא השני שעל סדר היום הוא נאום מחמוד עבאס שלשום, נאום ״יחרב ביתך״. 

הנאום של מחמוד עבאס מסמן, את מה שהכרזתי כבר לפני כמה שבועות. את סוף דרכו של מחמוד עבאס. זה לא יגיע באופן מיידי - אך עד ינואר 2019 הוא לא יחזיק. אולי הוא יחזיק מבחינה בריאותית, שכן הוא בן 83, אך היו מנהיגים שהחזיקו עד גיל מבוגר עוד יותר. אבל, מבחינה פוליטית הוא עם רגל אחת החוצה. לפני מעל חודש, לאחר נאום טראמפ בעניין ירושלים, הכריזו גורמים פלסטינים כי הבית הלבן זומם מזימה להחליף את מחמוד עבאס בגורם מתון אף יותר, כדוגמת דחלאן. אני לא פוסל את טענותיהם. הכרזת מחמוד עבאס כי האמריקאים כבר לא יכולה להיות מתווכת היא ללא ספק הייתה רעידת האדמה הגדולה ביותר בין שני הצדדים בהיסטוריה. כן, מאז הסכמי אוסלו. מה נותר לארצות הברית לעשות? ראשית כל, מוקדם מכדי לקבוע סופית את מהלך טראמפ בעניין ירושלים. אני לא מבין עדיין מה היה כה דחוף לטראמפ להעביר את המהלך הזה, שכן הוא לא מכריע כלום במבחן המציאות. אבל, יכול להיות בעתיד כי מהלך זה יתברר כמבריק. אני לא פוסל את שתי האפשרויות. אך כרגע, מהלך טראמפ הוא כישלון אחד גדול. אם הוא חשב שהפלסטינים יחששו מתגובה אמריקאית זועמת - הוא טעה. הפלסטינים לא רק שלא חוששים, אלא הולכים על כל הקופה. או ירושלים או כלום. שכן, לטווח הארוך הוא גרוע מאוד לישראל, משום שהפלסטינים כרגע ינסו לדחוף את אופציית המדינה הדו-לאומית בכל הכוח. ומבחינתם, הדגש הוא על כרגע, טראמפ הביא לחורבן רעיון שתי המדינות לשני העמים. הרעיון הזה הלך לעזעזאל. הוא מת. 1993-2017. בדצמבר 2017 נולד לו ילד חדש, הפעם לא הילד המאומץ של האמריקאים שילדו הפלסטינים, אלא ילד אשר ילד השמאל הקיצוני הישראלי ותומכי הפדרציה בארץ ישראל ואימצו הפלסטינים. ובכן, מה נותר לעשות? על טראמפ לא להגיב בהחלטות מרחיקות לכת, שכן אלה רק יזיקו למצב כרגע. כן לעשות דיונים עם האירופים על רעיון שתי המדינות, על המו״מ, שכן הדיונים הללו יגרו את הפלסטינים, אבל לא לדבר נגד אף אחד מהצדדים באופן מוחלט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה