יום רביעי, 14 בנובמבר 2018

ליברמן הגיב במהירות, ונתניהו חטף את המכה.

בימים שני עד שלישי השבוע, הדרום הופגז פעם אחר פעם על ידי החמאס מרצועת עזה. זה מגיע לאחר שרק כמה ימים קודם לכן, כמיליוני דולרים הועברו במזומן לרצועה על ידי קטאר באישור הקבינט ובראשו ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

כתגובה להפצצות, ישראל הגיבה בהפצצות מהאוויר על כמה מטרות, אך בשורה התחתונה הגיבה בהתרפסות יתר. 

נתניהו הפחדן אשר יותר מדי חושש ללכת לעימות, החליט ללכת על הפסקת אש. שוב, כמו בקיץ, החמאס מפציצים - וישראל נכנעת. הולכים להפסקת אש.

כך לא עושים מו״מ, ישראל הגיעה מעמדת נחיתות והחמאס ניצח.  

אבל זהו, כאן כבר נשבר לתושבי הדרום. הם לא מסוגלים ובצדק שכל שבועיים מפגיזים אותם ואז ישראל מסכימה להפסקת אש. הם לא מסוגלים ששורפים להם את השדות כל סופ״ש, וישראל לא עושה דבר נגד זה. 

אתמול בערב, לאחר הפסקת האש, נערכה הפגנה ספונטנית של תושבי הדרום בשדרות נגד הפסקת האש, ובה נשמעו קריאות נגד נתניהו ושר הביטחון ליברמן, במעוזים שנחשבים של הליכוד ונשרפו צמיגים. 

ליברמן זיהה את הסכנה הפוליטית. הוא ידע שבסקרים הוא עובר בקושי את אחוז החסימה, אין לו ממש הישגים בתפקיד שר הביטחון ואם הוא יבוא כך לבחירות - הוא יירמס, לא יעבור את אחוז החסימה ויישאר מחוץ לכנסת. זאת, לעומת נתניהו המנוסה אשר יימצא תמיד ספין ברגע האחרון בשביל להחזיר מצביעים אליו. 

אז כבר אתמול בערב הוא הכחיש בתוקף שהוא תמך בהפסקת האש ויצא נגדה. מוקדם בבוקר, הוא הודיע על נאום מיוחד בצהריים. כבר אז החלו השמועות שהוא יתפטר וקצת מאוחר יותר, עיתון ״הארץ״ פרסם כי מקורביו של ליברמן אומרים שהוא יתפטר. וכך אכן היה. ליברמן התפטר, ומיד הפך מהשקרן הלאומי לגיבור הימין שהעז להתנגד בחריפות כשר ביטחון להפסקת אש תבוסתנית. 

ליברמן אמנם נפרד מתפקיד שר הביטחון בו חשק במשך שנים, אבל לפחות בינתיים נראה שהוא יישמור על כיסאו כאחד מהפוליטיקאים הבכירים בישראל גם בכנסת הבאה.

2 תגובות:

  1. אתה יכול לקרוא לזה פחדן, אני סבור שנתניהו זהיר ושקול. בעיניי הוא דווקא אמיץ - ללכת מול הציבור שלו זה לא הדבר הכי פשוט, בטח לא בשנת בחירות. אילו זה היה אולמרט, זה בטח היה נגמר ב-100 חיילים הרוגים ועוד עשרות אזרחים הרוגים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מתכוון שהוא פחדן פוליטית, דווקא את האומץ הפוליטי שהוא הפגין כאן אני מעריך. הוא פחדן בכך שהוא אפילו לא מאיים לצאת למלחמה. הוא מגלה שאין לו קלפים מראש, הוא מהסס, הוא יורה על מתקנים של חמאס לאחר שרוקנו כבר מאנשים (גיבור גדול) והכי נורא - הוא ניהל כאן מו״מ גרוע ביותר. החמאס רצה עימות - עשה עימות. רצה לסיים אותו - סיים אותו. בכך, אנחנו באותו המצב כמו ביום ראשון, רק עם 2 הרוגים ישראלים. ובעוד שבועיים, כשהחמאס שוב ירצה עימות, ואז שוב ירצה הפסקת אש, ושוב עשרות אלפי אנשים אם לא מאות אלפי אנשים ייסבלו, גם אז נתניהו יהיה זהיר ושקול?

      מחק