יום שלישי, 13 בנובמבר 2018

עדכון מירושלים: ההחלטה החסידית שהצילה את ברקוביץ׳, לפחות לבינתיים

לאחר מו״מ ארוך בין אגודת ישראל (החסידים) לבין משה ליאון, על תמיכה בליאון לסיבוב השני בירושלים, ולמרות אמירתו של המועמד החסידי בסיבוב הראשון יוסי דייטש כי יש להתאחד מאחורי ליאון, ולאחר שכבר דווח בימים האחרונים כי שני הצדדים קרובים לסיכום, המו״מ פוצץ ואגודת ישראל החליטה שלא לתמוך באף מועמד.

אז, הגענו בעצם לנקודת ההתחלה: לליאון יש 32.76%, לעומת ברקוביץ׳ שיש לו כ-29.40%. כ-37.85% מוגדרים כמתנדנדים והמצביעים של דייטש ואלקין, הם אלו שייקבעו מי יהיה ראש העיר הבא של ירושלים.

בימים האחרונים עופר ברקוביץ׳ עובד במרץ על מנת להוציא את המצביעים החילונים אשר נעלמו בסיבוב הראשון, להצביע בסיבוב השני. הוא יודע כי העובדה שאין יום שבתון וכי זמן ההצבעה קצר יותר, לרעתו, וכי הוא חייב הצבעה גבוהה משמעותית בקרב הקהל החילוני כדי להישאר בעל סיכוי. תומכיו של אלקין (20%) הם אנשים שמוגדרים כ״חופשיים״ ולכן אי אפשר לחזות במדוייק למי יצביעו. אך רובם דתיים-מסורתיים, אשר אני מניח שיעדיפו את ברקוביץ׳ מאשר את ליאון אשר נתמך בידי החרדים. הערכה שלי: 15% מהם יצביעו לברקוביץ׳, 5% לליאון. בשל כך אנחנו במצב הזה: ברקוביץ׳ עם 44.40% לעומת ליאון אשר עם 37.76% ונשארו כ-17.85% מתלבטים (17% של דייטש ו-0.85% של סלמן). כאן, השאלה העיקרית היא למי יצביעו הבוחרים של דייטש? האם לא יצביעו בכלל ואז ברקוביץ׳ ינצח ככל הנראה?  הרוב יצביעו לליאון כמו רוב החרדים או שדווקא יינקמו בש״ס ויצביעו לברקוביץ׳?

משום שהשאלה הזו נותרה פתוחה, ברקוביץ׳ צריך בשביל לנצח: אחוזי הצבעה גבוהים מאוד אצל החילונים ואצל תומכי אלקין ואו אחוזי הצבעה נמוכים אצל החסידים או שהרוב יצביע עבורו. ליאון לעומת זאת: אחוזי הצבעה בינוניים אצל החילונים ונמוכים אצל תומכי אלקין וכבר כאן הוא המנצח. כמו כן, שהחסידים לא יתגייסו למען ברקוביץ׳.

אם במאמר הקודם שלי על ירושלים, הסיכוי של ברקוביץ׳ היה 10% לעומת ה-90% של ליאון, והיה נראה כי ליאון ייקח את הבחירות האלו בקלות, כעת זה קשה יותר ולדעתי המצב עומד על 52% לליאון לעומת 48% של ברקוביץ׳. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה