יום שני, 12 במרץ 2018

קפיטליזם זה המוסר האנושי

בישראל, לדאבוני הרב, הקפיטליזם ובעלי ההון נתפסים כחזירים, נצלנים ואכזריים שכל מה שמעניין אותם זה הכסף. זה לא נכון. טבע האדם הוא להיות רווחי, להצליח ולא להיכשל פעם אחר פעם. הקפיטליזם, לעומת הסוציאליזם והקומוניזם, מאפשר זאת.

הקפיטליזם משחרר את האדם לעשות כרצונו.

חברתיות
הקפיטליזם עוזר לשכבות החלשות הרבה יותר מהסוציאליזם ומהקומוניזם. דרך מיסוי וחסמים מינימליים נמוכים הוא מעודד השקעות, מכניס כסף למדינה וגם מספק מקומות עבודה. דבר אשר מסייע לחלשים והופך אותם מעניים למעמד ביניים. כמו כן, מביא את העניים לחשוב בצורה רציונלית ומעודד אותם לעבוד.

מוסריות
הקפיטליזם לא מפלה לרעה את העשירים ומעמד הביניים. חלק מהפוליטיקאים הפופוליסטים, כמו שר האוצר הרע שלנו משה כחלון, היו רוצים לראות את העשירים נרקבים עם מיסוי גבוה שלדבריהם ״הכסף מהמס יוזרם לשכבות החלשות״. הערה בנוגע לאמירה הזו, ללא עושר לא יהיו מקומות עבודה והעניים יהיו עניים לנצח.

אך, כעת לעניין, מדוע הקפיטליזם מוסרי? הוא לא גונב מהעשירים ומביא לעניים. זה לא מוסרי. זה ההיפך הגמור ממוסרי. עשירים הם לא אנשים רעים, הם לא גנבו את הכסף, הם עבדו קשה והרוויחו אותו ביושר.

כמו כן, זכותו של אדם להחליט מה הוא רוצה לעשות עם כספו. לקנות רכב או בית חדש. או שמא לחסוך. או ללכת להופעה ועוד... הסוציאליזם והקומוניזם לא מאפשרים זאת. בפועל, המדינה מחליטה בשביל אזרחיה. לא כל אחד בשביל עצמו.


סיכום
אני, מגדיר עצמי כליברל-קפיטליסט. אני מתנגד למדרגות מס, תומך במיסוי נמוך ובליברליזם ובחלקים מהאידיאולוגיה הליברטיאנית. אני חושב כי ההוצאה האזרחית של הממשלה צריכה להיות מינימלית, לצד גביית מיסים נמוכה גם היא. 

תגובה 1:

  1. דן איך אני גאה בך שכבר בגילך הצעיר אתה יכול להגדיר בבהירות שכזו את תפישותיך הכלכליות חברתיות ומוסריות. מסירה בפניך את הכובע!

    השבמחק