יום שני, 1 במרץ 2021

מהלכי הממשל האמריקאי לפיוס עם ארגון הטרור "חות'ים"



בניסיון לפייס את החות'ים, ארגון טרור ג'יאהדיסטי אשר נלחם כנגד ערב הסעודית, עוין באופן מובהק את ארצות הברית וישראל ונתמך על ידי איראן, הודיע מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, על הסרתם של החות'ים מרשימת ארגוני הטרור הזרים ב-16 בפברואר 2021, ועל שורה של מחוות חד-צדדיות נוספות לטובת אזרחי תימן, מדינה בה מתנהלת מלחמת אזרחים קשה זה כמעט 6 שנים.

נקודת המוצא של החלטת בלינקן הייתה נקודת מוצא קלאסית של מדינאים מהמפלגה הדמוקרטית - שהשלום הוא דבר נורמלי, והרצון הטוב הוא דבר טבעי, ולכן, על ארצות הברית, אם ברצונה לנהל משא ומתן באופן מיטבי, לסלק יסודות שיראו כיסודות של כפייה, על ידי אותן מחוות חד-צדדיות.

האם החות'ים אכן התפייסו? התשובה היא לא. הם המשיכו, גם אחרי ההכרזה, במלחמה עיקשת כנגד ערב הסעודית ובעלות בריתה במלחמת האזרחים התימנית, ואף ביום שבת האחרון שיגרו טילים לעבר הבירה הסעודית, ריאד.

ומדוע? - משום שכמעט אף פעם לא משלם צד במלחמה, בעת התרחשותה, על דברים שכבר ניתנו לו. אדרבא, ההקלה של הלחץ ואותן המחוות מפתות את הצד שמקבל את ההטבות להמשיך בלחימה, ולמאן לשאת ולתת, מתוך תקווה לקבל הטבות נוספות, ובחינם.

ובכן, מה יש לעשות לדעתי? יש להילחם, להמשיך את הלחץ ואף להגבירו, ובכך גם לאלץ את החות'ים לשאת ולתת, כאשר ארצות הברית מגיעה למשא ומתן עמם מעמדה של עליונות מובהקת.

שלום משיגים מנקודת עוצמה, ולא להפך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה