יום רביעי, 18 באוקטובר 2017

החמאס הפסיק לשלוט בעזה, נתניהו ממשיך לתרץ

החתימה על הסכם הפיוס הפנים-פלשתיני. 13.10.17, קהיר.


ביום שישי האחרון, ה-13 באוקטובר 2017, בקהיר בירת מצרים, נחתם הסכם פיוס היסטורי בין הרשות הפלשתינית, הפת״ח, לבין החמאס. במסגרת ההסכם, החמאס חזר לממשלת האחדות הפלסטינית, ורצועת עזה תוחזר לשליטה צבאית ואזרחית מלאה של הרשות הפלשתינית. זאת, לראשונה מאז 2007.

זהו הסכם טוב לישראל. החמאס לא שולט יותר על גרגיר אדמה. לא על רצועת עזה ולא על שום מקום אחר. האכזבה הישראלית באה מכך שהחמאס לא מוותר על שאיפותיו המדיניות ועל נשקו. דברים, שלא רק שלא נחתמו, אלא לא הועלו בכלל במו״מ. אך בכל זאת, עדיף ההסכם הזה מכלום.

נתניהו, כאיש שלא רוצה מו״מ ככל הנראה, ושנפתלי בנט נושף בעורפו יחד עם המתנחלים, הגיב בהחלטה חריפה כנגד הרש״פ. אי חידוש המו״מ עם הרש״פ כל עוד החמאס הוא חלק ממנה. הטענה היא: בגלל שהממשלה הפלשתינית מורכבת בין השאר מהחמאס, אי אפשר לעשות איתה מו״מ, משום שאסור לעשות מו״מ עם ארגון טרור.

ולעשות מו״מ עם ארגון טרור, בעצם, אותו ארגון טרור שבדיוק נגדו נתניהו מתלונן, ולשחרר בשבילו 1,027 מחבלים, מעל 200 מתוכם נשפטו בישראל למאסר עולם, אם לא למאסרי עולם, זה כן בסדר?

אבל נניח את זה רגע בצד,
נניח שהחמאס היה פורק את נשקו ומוותר על שאיפותיו הלאומניות הרדיקליות. נתניהו שוב היה מתרץ את אי התייצבותו למו״מ מול הרש״פ בגלל ״עברו המפוקפק״.

נתניהו לא רוצה שלום. וגם אם היה רוצה, יש לו את נפתלי בנט ועוד עשרות אם לא מאות אלפי קיצונים ממחנו, אשר נושפים בעורפו וצועקים ״לא רוצים שלום, רוצים אלאור!״.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והשר נפתלי בנט
עד שממשלת ישראל ה-34 הקיצונית לא תיפול ותוחלף בממשלה מתונה הרבה יותר, אשר שואפת להגיע להסכם שלום, לא יהיה הסכם שלום או בכלל דבר שהוא קרוב ל״מו״מ מתקדם״. וזה לא משנה אם הנשיא בבית הלבן הוא דונלד טראמפ הפרו-ישראלי ואיש העסקאות או ברק אובמה הפרו... הפרו-טיפשות אשר במהלך 8 שנים לחץ באגרסיביות על ישראל להגיע להסכם שלום עם הפלשתינים. וזה, כאמור, לא צלח לא. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה