יום ראשון, 8 במאי 2016

סערת סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן

סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן בנאומו ביום רביעי.
4 ימים עברו מאז נאומו של סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שנת התשע"ו, 2016, ב"יד ושם" בירושלים.
ב-4 ימים בלבד נשמעו דברים שממש לא להישמע לעיתונאים מכובדים ופוליטיקאים.
שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב ("הליכוד") אמרה: "סגן הרמטכ"ל להתפטר מתפקידו".
שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט ("הבית היהודי") אמר: "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלה לדגל. רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה, ועליו לתקן מיד".
שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד ("הבית היהודי") אמרה: "סגן הרמטכ"ל לדעתי התבלבל. הדברים שלו מעידים בעיקר על חוסר הבנה, שלא לומר זילות שואה. אין שום דבר בעולם שצריך להשוות לסיפור הזה".
ראש ממשלת ישראל, שר החוץ של מדינת ישראל, שר הכלכלה של מדינת ישראל, שר התקשורת של מדינת ישראל והשר לשיתוף פעולה אזורי אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ"ל לתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 80 שנה, היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם. הם לא היו צריכות להיאמר בשום עת, בוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל, והם גורמים לזילות השואה. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עלי".
כזכור סגן הרמטכ"ל אמר ביום רביעי: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב-2016".
דבריו של סגן הרמטכ"ל, זכו אף לגיבוי של שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון (הליכוד) וראש האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג.
לדעתי יש להתייחס לדבריו של סגן הרמטכ"ל ברצינות במקום להאשים אותו בהכחשת שואה וכו', הרי מדובר בסגן הרמטכ"ל.


תגובה 1:

  1. דן אני מזדהה לחלוטין עם האמירה של סגן הרמכ"ל משום שהוא מתייחס לתהליכים בחברה השיראלית ההולכת ומדרדרת מבחינה מוסרית תרבותית וכד'. אם פעם בתקופתו של בן גוריון היה עידוד לאנשי הרוח והספר (ראה בית ביאליק לדוגמא) ומתן חשיבות עילאית לקידום התרבות הרי שהיום המצב השתנה מן הקצה אל הקצה. שרת התרבות, הגב' מירי רגב, עושה כל שלאיל ידה לחבל לשבור ולהרוס את רוחם של האמנים. האמנים כיום רעבים לפת לחם והממשלה אדישה. מכאן על קצה המזלג מדוע אני סבורה שדבריו של יאיר גולן כל כך מדוייקים.

    השבמחק