יום שבת, 27 בפברואר 2016

האם דונלד טראמפ באמת טוב לישראל?

איש העסקים האמריקני, דונלד טראמפ, אומנם מצהיר על תמיכתו הנלהבת בישראל (טראמפ ציין זאת גם בראיון שפורסם ב26.2.2016 ל"ישראל היום"), אך אני בספק רב לגבי יחסי ישראל-ארה"ב אם הוא יבחר יהיו טובים כל הזמן ויחזיקו מעמד במשך 4 שנים רצופות לפחות.
הסיבה לכך שאינני בטוח אם יחסי ישראל-ארה"ב יחזיקו מעמד בתקופתו היא בגלל שכמובן לכל מנהיג היו ויהיו מתנגדים לצד תומכים.
היו תקופות, בעיקר בזמן כהונתו הראשונה של נשיא ארה"ב הנוכחי, ברק אובמה, שהיחסים בין ישראל לארה"ב היו טובים, אך שהאמריקנים עשו מהלכים אשר לא מצאו חן, בעיני ישראל ובעיקר רה"מ, בנימין נתניהו, נתניהו היה מביע את תסכולו מהממשל האמריקני ללא חשש ובגלוי.
למשל, הנאום בקונגרס של רה"מ, בנימין נתניהו, שבו תקף את הסכם הגרעין, שאותו קידם, ברק אובמה.
נתניהו ואובמה בנתב"ג, בעת ביקורו של אובמה בישראל (מרץ 2013)
אך ספק, אם נאום כזה היה קורה בזמן כהונתו של טראמפ, ונגד טראמפ, היה עובר בקלות כמו שעבר במציאות, יכול להיות שלמרות כל ההכרזות של טראמפ שהוא יהיה "ידיד אמת של ישראל בבית הלבן" (ציטוט של טראמפ), טראמפ אף יכנה את נתניהו כמו שכינה רבים מיריביו במילים שנויות במחלוקת.
דונלד טראמפ נואם. האם הוא באמת טוב לישראל?.
לסיכום, אני רוצה להבהיר: אני לא אומר בבטחה שטראמפ אינו יהיה טוב לישראל (יכול להיות שכן), המסר שאני רוצה להגיד הוא שלפני שאומרים שטראמפ טוב לישראל, בלי לחשוב פעמיים, צריכים לשקול האם הוא באמת טוב לישראל או לא.

תגובה 1:

  1. שלום דן,
    מאמרך בנושא דונלד טראמפ מרשים ביותר ונכתב בקולך האישי והברור. מה שידוע לי כרגע על דונלד טראמפ שהוא ביליונר שעשה את הונו במו ידיו כאשר הקריירה שלו מתאפיינת במורדות לא פשוטים של הפסדים כספיים (ראה מקרה הקזינו באטלנטיס סיטי)
    התגברות על הכישלון והינה הוא שוב דוהר על הסוס לעבר המשרה הבכירה ביותר בארה"ב אם לא לומר בעולם כולו. לדעתי, ניתן ללמוד ממנו רבות. נכון שהוא איש גס רוח שאינו בוחל במילים קשות כדורבנות (במיוחד כנגד יריביו) אך יש לו יכולת מנהיגות וניהול בלתי רגילים. הייתי אומרת שהוא הכי פחות פוליטיקאי אבל מנהל דגול. ולענין ישראל אני מקווה מאד שהוא יודע להאריך איך המדינה הזאת כמה על קומץ אנשים שהאמינו ובנו במו ידיהם את הארץ שלנו. איך הצמחנו מהשממה תעשיית הייטק מפוארת הטובה ביותר בעולם, איך הצמחנו טכנולוגיות מתקדמות המשמשות את העולם השלישי ובכלל בתחום המים, בתחום החקלאות, בתחומי הרפואה, בתחום הצבאי ועוד ועוד ועוד. קצרה היריעה מלפרט את מירב תחומי המחקר והידע.ולסיכום, אני מקווה שדונלד וביבי ימצאו שפה משותפת ואולי תעמוד לביבי הזכות שהוא בוגר אחת האוניברסיטאות החשובות בארה"ב, ולא מעשייו בפועל לקידום השלום. אולי מכון יותר לומר, חוסר מעשיו בפועל לקידום השלום.

    השבמחק