יום חמישי, 27 ביולי 2017

הסערה סביב הר הבית - צביעות פלשתינית ואי מנהיגות של נתניהו

המגנומטרים מוסרים מהר הבית. יום שלישי לפנות בוקר.




הסערה סביב הר הבית לא תרמה כלל למדינת ישראל. להיפך, הסרת המגנומטרים והיכנעות לפלשתינים היא לא "צעד נבון" כפי שמגדירים זו אישים לא בכירים בשמאל כמו הח"כ ה"גאון", נחמן שי.

זהו צעד של תבוסתנות שעליו חתום ראש ממשלתינו בנימין נתניהו.

ראשית כל מנקודת מבטו של נתניהו, כדאי שהסביבה תהיה שוטפת דם כדי לדחות את החקירות ולהסיט את הציבור מהשחיתות שלו לכאורה.

ב-14 ביולי 2017, קרה הפיגוע הנורא בהר הבית שבו נהרגו שני שוטרים דרוזים מירי. מיד, נתניהו הורה להציב מגנומטרים בהר ללא התייעצות עם גורמי הביטחון משום שמבחינתו זה היה ברור  - דחיית החקירות שבה הכל.

הוואקף מיד הזדרז לגנות את המהלך והורה למוסלמים שלא לעלות להר הבית.

לאחר לחץ ערבי-מוסלמי-אמריקני, ביום שני האחרון ה-24 ביולי, החליט נתניהו בישיבת קבינט להסיר את המגנומטרים ולהחליפם במצלמות מתוחכמות. כבר ניצחון לוואקף לאחר 10 ימים של מאבק. אבל הוואקף לא הסתפק בזה ודרש להסיר את כל אמצעי האבטחה. ואמש בבוקר, הורה נתניהו להסיר גם את המצלמות ולהחליפן בבידוק ידני. הוואקף כמובן דחה את ההחלטה הישראל על הסף, והיום לפנות בוקר נתניהו הורה להחזיר את כל המצב לקדמותו, ללא שום בידוק, כמו שהיה בבוקר ה-14 ביולי.


זהו זגזג של ראש ממשלה תבוסתן. נתניהו נכנע ללחץ של כל גורם אפשרי ולא מבין ששום מגנומטר זה לא בעיה של המוסלמים. גם במכה יש אמצעי אבטחה. הם פשוט רוצים לפתוח מהומות וזהו הנימוק מבחינתם. אבל, נתניהו כמו נתניהו נכנע.

חייבים להבין, כי ההחלטה להסיר את המגנומטרים על הר הבית הייתה קשה. מצד אחד האמריקנים, המוסלמים והמאבטח זיו שישראל בטעות טקטית דחפה אותו לתוך עסקת המגנומטרים ומצד שני החקירות, בנט והימין המשיחי.


לסיכום, לדעתי מה שהיו צריכים לעשות זה להשאיר את המגנומטרים, להעיף את הוואקף לכל הרוחות ושמצידנו שהמוסלמים לא יתפללו בהר הבית. כמו כן גם לפטר את המופתי של ירושלים ואף לעצור אותו, וגם לדכא יותר בחוזקה את ההפגנות האלימות במזרח העיר. בעניין הפת"ח של אבו מאזן שקרא להפגנות יש להבהיר לאמריקנים הבוגדניים, כי אבו מאזן כבר לא פרטנר ויש להתכונן למחליף אליו.

דבר אחרון, יותר ממגנומטרים ויותר מצבא, לדעתי הדבר הכי טוב שישראל יכולה לעשות כדי לשמור על ביטחונה הוא להעיף לכל הרוחות את נתניהו ולשלוח אותו לווילה בקיסריה לאסוף בקבוקים עם שרה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה