יום שישי, 12 במאי 2017

בלוגשבע - מהדורת השבוע של הבלוג של דן וינקלר



נשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון

שלום לכם קוראים יקרים ושבת שלום, כאן דן וינקלר ואני נרגש לבשר על פתיחת מהדורת ה"בלוגשבע" הראשון. מהדורת הבלוגשבע תיכתב כל יום שישי ובה אני אכתוב על כל נושאי השבוע. הנושאים שעליהם אדבר השבוע הם: בחירת עמנואל מקרון לנשיא צרפת ברוב מוחץ. פיטורי ראש ה-FBI ג'יימס קומי ע"י דונלד טראמפ והאיום הצפון קוריאני.

עמנואל מקרון נבחר לנשיא צרפת

ביום ראשון, נבחר המועמד העצמאי והצעיר, עמנואל מקרון ממפלגת "קדימה" הצרפתית לנשיא צרפת ברוב מוחץ של כ-66% בעדו לעומת 34% שהצביעו ליריבתו הקיצונית, מארין לה-פן ממפלגת "החזית הלאומית" הימנית-קיצונית. מקרון יושבע לנשיא צרפת, ביום שני, ה-15 במאי 2017. מקרון הוא מועמד מרכז-מתון הזוכה לאהדה רבה בארצו. אך, עקב היותו ללא מפלגה בעלת נציגים באסיפה הלאומית הצרפתית (הפרלמנט הצרפתי), מקרון יאלץ לבנות קואליציה עם אחת מן המפלגות הממסדיות (השמרנים או הסוציאליסטים). מקרון עצמו נוטה לבניית קואליציה עם השמרנים עקב היותם חזקים פוליטית יותר מהסוציאליסטים המובסים. בגלל שמקרון צפוי לשבת הקואליציה עם מפלגה נוספת, יהיה לו קשה להעביר רפורמות גדולות ומהפכניות, לפחות בחמש השנים הקרובות. אני מאחל הצלחה רבה למקרון בתפקידו.

פיטורי ראש ה-FBI ג'יימס קומי


ג'יימס קומי
ביום שלישי פוטר ראש ה-FBI, ג'יימס קומי מתפקידו עקב "חוסר האמון בקומי" לדברי הבית הלבן.
בשבועות האחרונות, הFBI היה בתהליך חקירה של המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית לשנת 2016, דבר אשר מעורר חשד כי טראמפ לא רצה שהחקירה תימשך ולכן פיטר את קומי. אפילו אם אכן טראמפ היה ללא אמון בקומי, מדוע הוא מפטר אותו דווקא עכשיו? הרי בבית הלבן טענו כי זה חודשים ארוכים טראמפ לא מרוצה מקומי זה חודשים ארוכים.

האיום הצפון קוריאני

רבים מציירים את צפון קוריאה כצבא חזק למדי. זהו שקר מוחלט! צפון קוריאה צבא סביר. לא חזק! מציירים אותו חזק משום שהוא חזק מבחינה אזורית. למה? כי הדרום קוריאנים חלשים מבחינה צבאית ונעזרים ב-99% בארה"ב.
לסיכום, אני ממליץ לבצע תקיפת פתע בצפון קוריאה. תקיפת פתע חזקה וחכמה אשר תביס את הצפון קוריאנים. אך, לא לגמור את ההפצצות בבום בלבד אלא לכבוש את כל צפון קוריאה ולחסל את קים ג'ונג און ולהעמיד למשפט את כל הממשלה והצמרת הצבאית של צפון קוריאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה